Online Terapi ile Vajinismus Tedavisi

Vajinismus her 10 kadından 1 inide görülen oldukça yaygın bir cinsel sorundur. Tanım olarak kısaca kadın cinsel organındaki kasların cinsellik sırasında kasılması ve cinsel birleşmeye olanak sağlamaması durumu diyebiliriz. Online psikolog yardımı ile artık hastanın seansa gelmeye utanması gerek kalmadan vajinismus sorununu kısa sürede etkili şekilde tedavi etmek mümkün hale gelmiştir.

Online terapi çok yaygın bazı hastalık grupları ile etkili olarak çalışılabilen bir tekniktir. Vajinismus ve diğer cinsel işlev bozuklukları da online psikolojik destek ile başarıyla tedavi edilebilmektedir. Hasta ile terapist önceden sözleştikleri bir tarihte görüşmeyi internet üzerinden gerçekleştirebilir. Böylelikle hastanın şehir dışında olması ya da ofise gelemeyecek şartlarda olması sorun oluşturmaz. Pek çok vajinismus hastası şehir dışında oturmakta ve büyük şehirlerdeki terapistlere ulaşmakta sıkıntı yaşamaktadırlar. Online psikolog desteği sayesinde internetten psikolog görüşmesi yapabilir ve uzmanın bulunduğu şehre gitmek zorunda kalmazsınız. Bu hem vakit hem de paranızdan tasarruf etmenizi sağlar. Çünkü konaklama ve ulaşım masrafları da hastaların tedaviden kaçmasını sağlayan diğer konulardır.

Online terapi sayesinde tüm dünyadaki vajinismus sorunu yaşayan kadınlar istedikleri ülke ve şehirdeki uzman ile bağlantı kurabilirler. Terapiler ofis odasında gerçekleştiği gibi yürütülecektir. Bazı kurallar ve teknikler içerir. Online psikolog ile yapacağınız görüşmede ilk olarak sorunun tanımlanması ve bir yol haritası çizimine vakit ayrılır. Bu nokta hastalığı çözmek için en etkili yöntemin belirlenmesi ve hasta ile online psikolog arasında ile güven  bağı kurulmasında önem taşır. Bu nedenle görüşmelerin tek seans sürmeyeceğini unutmamak gerekir. Fakat elbetteki olabilecek en etkili ve hızlı yöntem ile online psikoloğunuz size destek verecektir. 2. online terapi seansından itibaren tedavi veya terapi adımları uygulanmaya başlar.

Online Terapi Adımları

• İlk görüşme ve sorunun tanımlanması
  • Online terapi planı oluşturulması
  • Online terapi adımlarının danışan ile paylaşılması ve açıklanması
  • Psikoeğitim verilmesi ve danışanın hastalığı tanıması
  • Online terapi tekniklerinin uygulanması
  • Hastaya ev ödevleri verilmesi
  • İlerlemelerin konuşulması
  • Seans sonlandırması ve devam online terapi seansların planlanması

Genellikle bir online terapi süreci bu adımları içerir. Bazı sorunlar için adımlar farklılık gösterebilir ancak vajinismus tedavisinde bu adımlara değinilecektir. Vajinismus pek çok psikolojik soruna göre hızlı çözülen bir problemdir. Hastanın online terapiye uyumu da göz önünde bulundurularak bajinismus için internet üzerinden psikolog görüşmeleri 6 seans kadar sürmektedir.