ONLİNE PSİKOLOG ÇALIŞMA KONULARI

ONLİNE PSİKOLOG HANGİ TERAPİLERİ UYGULAR?

Online psikolog arayışı gün geçtikçe artmaya başlamıştır. Bu konuda yapılan araştırmalar da artık online psikolojik destek hizmeti almanın bazı avantajlar sağladığını ve klasik psikolojik destek seansları kadar etkili olduğunu kanıtlamıştır.

Online psikolog arayışındaki kişiler genellikle ilk olarak internet üzerinden araştırma yapmaktadırlar. Bu konuda kaliteli ve güvenilir hizmet veren web sayfası yasa online psikolog bulmak konusunda sıkça sıkıntı yaşanmaktadır. Bu nedenle online terapi almaktan vaz geçen, emin olamayan, cesaret edemeyen hastalar klasik terapilere baş vurmadıkları için tedaviden vaz geçmektedirler. Çünkü artık ulaşım, vakit, sağlık ya da başka sebeplerden dolayı psikolog ofislerine gidebilmek ve düzenliliği sağlamak giderek zor hale gelmiştir. Bunun en iyi alternatifi online psikolog ile bulunduğunuz ortamdan destek almaktır.

Bu noktada online psikolog nasıl terapi yapar, hangi konularda yardımcı olabilir ya da bir dezavantajı var mıdır soruları akla gelmektedir. Online psikolog terapi desteğini ofiste veren psikologdan farklı değildir. Tek fark terapinin ofiste değil online olarak görüntülü görüşme ile sağlanmasıdır. Yani online terapi normal terapinin taşıdığı tüm özellikleri taşımaktadır.

İnternetten psikolog görüşmesi yapmak sanıldığı kadar karmaşık değildir ve interneti çok iyi kullanmayı gerektirmez. Hatta telefon etmek kadar kolaydır. Online psikolog ile başaçıkılamayan tüm sorunlar için destek alabilirsiniz. Depresyon, kaygı bozuklukları, panik atak, obsesyonlar, travmalar, çift problemleri, cinsel sorunlar, stres ve benzeri pek çok problem internet üzerinden yapılacak online terapi ile çözüme ulaşabilir. Yanlızca psikotik durum var ise ve makalelerimizde yazdığımız bazı koşullara uygun değil ise online psikolog görüşmesi yerine ofis içi görüşme tercih edilir.

Online terapilerde uygulanan terapi teknikleri

• Bilişsel Terapi
  • Davranışçı Terapi
  • Psikodinamik Terapi
  • Psikoanalitik Terapi
  • Şema Terapi
  • Çözüm Odaklı Terapi vb...

İnternet üzerinden yapacağın seasnta ilk görüşmede yaşadığınız sorun ve sizinle ilgili bilgiler alınacaktır ve nasıl bir yol izleneceğine karar verilecektir. Takip eden online terapi görüşmelerinde ise planlanan terapi tekniği kullanılarak sorunun çözümü parça parça ele alınarak ilerleme sağlanacaktır. Görüşmelerde online psikolog hastaya bazı ev ödevleri ve uygulamalar verebilir. Hastanın bir sonraki görüşmesine kadar bu ödev ve uygulamaları yapması tedavinin süresini ve başarısını önemli ölçüde etkileyecektir. Bu nedenle online terapi seansında öğrendiğiniz bilgileri sadece görüşme sırasında değil normal zamanlarda da uygulamayı sürdürmeniz gerekir.

Online terapi seanslarından alınan sonuçların normal ofis içi görüşmelere göre daha etkisiz ya da daha uzun süreceğine dair şüpheler olabilir, Fakat tam tersi online psikolojik destek zaman tasarrufu ve devamlılık sağlayacağı için terapi başarı ve hızını arttırmaktadır.

Bu bilgiler dışında online psikolojik danışmanlık, internetten psikolog görüşmesi, online psikolojik terapi hakkında merak ettiğiniz herşeye sitede bulunan makalelerden, ücretsiz soru cevap köşemizden ve iletişim numarasından ulaşabilirsiniz. Randevu adımları, ödeme adımları ve aklınıza takılan her soruyu bize iletebilirsiz.