Panik Atağın Online Terapisi

Panik bozukluk ve panik atak problemi, online terapi için sıklıkla başvurulan psikolojik sorunların başlarında gelmektedir. Panik atak hayatı oldukça kısıtlayan bir problemdir ve kişiyi toplu taşıma araçlarını kullanmaktan tutun da evden dışarıya çıkmak konusunda bile tedirgin edebilir. Bu nedenledir ki panik atak sorunu yaşayan kişiler evlerinden online olarak bu problemle mücadele etmeye sıcak bakmaktadırlar. Çoğu kişi korkuları nedeniyle yıllarca panik ataklarla yaşamak zorunda kalmakta ve tedavilerini ertelemektedirler. Online terapi sayesinde panik atak hastası kaçındığı durumlar nedeniyle tedavisini ertelemek zorunda kalmamaktadır. Kişi kendini güvenli hissettiği ortamda, istediği anda online psikoloğu ile seans gerçekleştirebilmektedir.

Panik Atak Tedavisinde Online Terapinin Avantajları

• Ulaşım problemi nedeniyle hasta tedaviyi ertelemek zorunda hissetmez.
  • Tedavi kişinin güvende hissettiği bir ortamda başlar, bu durum tedavi sürecini hızlandırır, güven ortamı oluşturmak için zaman kaybının önüne geçer.
  • Kişi kendini tedirgin hissettiği an hızlı şekilde online psikoloğuna ulaşabilir ve anında destek alabilir.
  • Online terapi ile seanslarda oluşabilecek  devamsızlık probleminin önüne geçilebilir.

Panik Atağın tedavi yöntemleri hastanın profiline göre değişmekle birlikte, klasik psikoterapide kullanılan teknikler online terapide de rahatlıkla kullanılabilmektedir. Online terapide ilk adım öncelikle sorunun tespiti ve özelliklerinin belirlenmesidir. İkinc adım kişiyi yaşadaığı sorun hakkında eğitmekdir. Panik atağın ne olduğu, vücutta yaşanan korkuya ve endişeye neden olan değişikliklerin sebepleri online terapi seanslarında işlenecek konulardır. Bir diğer adım ise atak anında kişinin endişeyi kontrol alabilmesini içeren teknikleri öğrenmekdir. Bu noktda online psikolog hastaya birtakım ödevler verecek ve hastalık üzerinde hastanın kontrol kazanmasına destek olacaktır. Seanslar arasında bu ödevler kontrol edilir zorlukları ve başarılan yanları tartışılır.

Panik Atak Tedavisinde Online Terapi Aşamaları

• Problemin teşhisi ve çerçevesinin belirlenmesi. (süresi, sıklığı, tetikleyicileri vb...)
  • Problem hakkında psikoeğitim verilmesi ve hastanın açıklayamadığı fiziksel değişim ve panik atak belirtilerinin sebeplerinin açıklanması
  • Hastanın panik atak kaygısıyla kaçındığı davranışların tespiti
  • Atak anında kaygısı kontrol altına alma tekniklerinin öğretilmesi.
  • Hastaya panik atakla başaçıkabilme becerilerini geliştirmesine yönelik ev ödevlerinin verilmesi
  • Ev ödevleri kontrolü ve geliştirilmesi
  • Kaçınılan ve korkulan davranışlarda (toplu taşıma kullanamama, yalnız dışarı çıkamama ya da evde kalamama vb.) aşamalı olarak gelişme sağlanması
  • Panik atak üzerinde hastanın kontrolünün tespiti ve kontrol seansları

Panik atak psikoterapi ile çoğunlukla ilaç kullanmaya gerek kalmadan aşılabilen bir problemdir. Online terapi sağladığı avantajlarla terapi verimliliği arttırmakla beraber vakit kayıplarını önleyerek sorunun hızlı şekilde çözülmesini sağlar. Eğer siz de panik atak sorunu yaşıyorsanız sitedeki online terapistlerimize ücretsiz sorular ile ulaşabilir ve merak ettiğiniz konuları danışabilirsiniz.